12 timmar i Ridgewood så bär det av igen

Har precis kommit hem från Connecticut där jag har tillbringat två dagar med Angela, hennes familj samt systers familj. Det är alltså barnen jag brukar sitta barnvakt för med föräldrar osv. Det var väldigt trevlig och de har ett litet men mysigt hus inte långt ifrån en sjö. Lördagen så var det bra väder men idag så var det rätt så kallt och mulet. Vi åkte trots det en runda i deras motorbåt. Sedan så lekte jag lite med Michael och vi avlsutade kvällen på samma sätt som föregånende med knytkalas med alla deras vänner och släktingar som också har hus där uppe. Jättetrevliga människor men herregud så mycket mat! Igår så var folk rätt så onyktra också och en hade stora problem med att uttala mitt namn så han kallade mig Osach eller något liknande. Efter en god middag så åkte jag och Steve (Angelas man) hem till Ridgewood medan de andra stannar kvar till tisdag.

Nu borde jag egentligen packa om eftersom jag kommer att bli upphämtade om 11,5 timmar för att åka ner till Steph i södra Jersey. Jag tillbringar två dagar där innan min tåg resa mot Niagarafallen börjar. Anledniningen till att jag åker dit istället för till Montreal som geografiskt sätt ligger närmare är för att det är billigare. Konstigt jag vet men det är så det är och det är väl kanske roligare att se det själv än att spatsera omkring i Montreal eller något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback