Kanada på 20 timmar och körkort

Vistelsen hos Steph var väldigt lyckad. Men min planerade resa till Niagara fallen blev aldrig av. eftersom när jag skulle beställa biljetterna så stod det att det inte fanns några tillgängliga. Mitt nya alternativ blev då istället att ta bussen upp till Montreal och två och en halv timme ta nästa buss tillbaka. Dock så var bussen en och en halv timme försent och eftersom man ska vara vid bussen 45 minuter innan den avgår så blev det att komma dit och vända igen. Inte för att jag klagade direkt för bussterminalen var inte direkt något uppmuntrande ställe att vara på ändå. Jag kom hem vid halv sex imorse, sov fem timmar och sedan var det dags att åka för att fixa körkortet.

Jag tog mig förbi första steget med att bevisa att jag var jag genom 6 point ID. Jag tog mig förbi steg två då de tittade på alla dokument igen. Fick sitta i kö för att betala och ta mitt kort. Dags för att göra det skriftliga provet som jag klarade dock så var jag tvungen att åka till ett annat ställe för att översätta mitt körkort eftersom mitt gamla hade gått ut. Så iväg till Hackensack och lyckas hitta översättningsstället. Hon är snäll och gör det på plats och jag åker tillbaka för att hämta ut mitt körkort. Jag går igenom första kontrollen för 6 point ID men på steh två så stoppar hon mig!! Flera av de anställda känner igen mig men den här tanten (som jag gärna skulle kalla många andra namn men ska försöka att hålla bloggen civiliserad tänkte jag) säger att hon inte kan godkänna mig eftersom brevet med mitt social scurity number, som jag hade med för att bevisa min adress, var skickat för sex månader och tolv dagar sedan, gränsen är sex månader. Så jag får ställa mig och vänta på att en av deras övervakare ska komma ut från mötet. När de väl kommer ut så tar det fem minuter innan jag får mitt kort. Så tack vare den där tanten så var jag tvungen att vänta ungefär 45 minuter extra. Men men nu har jag äntligen mitt New Jersey körkort.

Kommentarer
Postat av: farmor

grattis till körkort och resan skönt att allt blev bra lite väntan är nog inte så svår när allt är klartnu är jag snart själv igen de är i stockholm i dag men kommer i kväll ha det så bra önskar farmor med en kram.

2009-08-14 @ 20:26:56
Postat av: Olivia

Hej Åsa!

Grattis till körtkortet!=)

Jag har äntligen fått min placering! Ska bo i Ohio i värdens minsta by med 200 invånare, Latham. Jag åker/kommer på fredag!:)

Ha det bra! kramkram från Olivia.W


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback