Det ar darfor ingen tycker om skolskoterskan

Nu vet jag varfor ingen tycker om skolskoterskan, hon gor ju ingenting. Varje person som gar dit ger hon amoxicillin och sager att de antagligen har en sinusinfection (later det bekant?). Nu nar jag reagerade mot det sa gav hon mig fyra tabletter benedril som ar en receptfri allergi medicin och sa att om det inte ar battre imorgon sa skulle jag komma tillbaka och jag skulle borja anvanda kortison istallet. Det blev samre forutom i ansiktet som blev battre men inte helt bra sa jag ringde idag for att boka en tid. De hade inte tid nar jag hade tid sa hon sa att jag borde aka till akuten for jag maste fa steroider for att det ska ga bort! Forst och framst sa tittade hon inte ens pa utslagen igar sa hon vet inte hur illa eller icke illa det ar mer an vad jag sager. For det andra hur gar man fran kortison en dag till steroider den andra?! Om hon inte hade namnt steroider pa telefon sa hade jag bara kunnat aka till apoteket och kopt nagon dum kortisonsalva men nu vet jag inte vad jag ska gora. Tur att A-B finns iaf sa vi ska aka till vardcentralen efter min redovisning idag. Grejen ar nu ocksa att jag inte vet om det ar samre eller battre for de ser inte lika roda ut som igar men det har ju spridit sig ut pa handerna nu ocksa. Det gor inte ont, kliar lite men det ser ju hemskt ut. Har googlat och jag ar definitivt inte den enda som har rakat ut for det men det enda folk sager ar att ga till lakaren i princip men att den medicin de har fatt inte hjalper och att de gar over av sig sjalv mer eller mindre. Suck! Alla sager emot varandra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback