Lucia

Jag antar att ingen där hemma missade att det var lucia även om det inte var så många i det här landet som hade någon aning. Men lite lucia firande fick jag ändå. Åkte till Ridgewood och bakade lussekatter och sedan gick vi till deras kyrka och såg på lucia tåg. Man uppskattar sådana traditioner mer när man inte är hemma tror jag, eller så är det åldern... möjligtvis en blandning tror jag faktiskt. Sedan väl tillbaka på Ramapo så hade vi planerat att baka pepparkakor, enda problemet var att vi inte kunde låna köket i vår byggnad. Så vi pallrade oss över till overlook och lånade det köket. Dock så lämnade Steph och Joanna mig och Foram till att göra själva bakandet. Vi gjorde alla delar till ett pepparkakshus som vi ska sätta ihop idag. Jag hoppas verkligen att vi lyckas för vi har bara glasyr att göra det med så det här blir nog intressant... hoppas att det inte är för tungt. Jag ska försöka komma ihåg att ta lite bilder så att ni får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback