Chicago

Chicago resan blev väldigt lyckad även om det var lite kallt. Första dagen tillbringade vi med Robin, Lya och Josephine. Robin är Adams syster och Lya är den äldre och Josephine är bäbisen som just nu är ca 3 månader så hon gjorde inte så mycket mer än att dreggla och le. Lya däremot har världens största personlighet och energi. Det finns liksom ingen stopp på henne men väldigt gullig. Hon tycker om sin lillasyster men tvååringar förstår inte riktigt vad försiktigt betyder så denna bild är egentligen lite missvisande... hon gillade att ge nappen och sedan dra ut den igen så att hon kunde ge den igen.
På eftermiddagen så träffade vi Brielle som är en av Adams kompisar från Ramapo. Hon studerar nu för att få ut en master examen på North Western University. Vi gick till ett ölbryggeri vilket tydligen var ganska känt. Väldigt trevligt ställe, och sedan fick vi en snabb och kall rund tur av delar av North Western.
Dag 2
Denna dag åkte vi in till Down Town Chicago - alltså centrum i princip. Vi började med att vara lite kulturella och gå på konstmuseum men insåg snabbt att vi var hungriga och att stället var alldeles för stort för att hinna se allt så vi valde ut några delar som kanske motsvarade en 5:e del. Sedan gick vi till Macys för att äta på en restaurang som tydligen en av vinnarna av Top Chef ägde. Extremt goda hamburgare hade dem och så fick vi en plats där vi kunde se när en balettskola hade träning.
Efter att vi var mätta så stod vi emot kylan och traskade bort till Sears Tower som är ett av de högsta tornen. Läskigaste var att de hade byggt som små glaskupor som man kunde stå i och se ner 110 våningar till asfalten rakt under sig.
Kvällen tillbringades hemma med Robin och David som lagade middag. Mycket gott och mycket trevligt och David hade till och med en kontakt på deras kontor i New York som kanske har en praktik som skulle kunna vara intressant för mig. Jag har kontaktat honom så vi får se hur det går.
Dag 3
Vår planering hade inte sträckt sig så mycket längre än att vi var tvungna att testa Chicagos pizza eftersom den är helt annorlunda än all annan pizza i världen. Den är mer som en paj skulle jag säga... fast med extremt mycket ost och tomatsås. Väldigt gott var det iaf. Robin, barnen, jag och Adam gick och åt det tillsammans till lunch. Vi hade preliminära planer att möta Brielle igen men det blev inte så. Istället så tog Adam och jag oss till Svenska Amerikanska museet. Det var väl trevligt... de hade Dumle man kunde köpa vilket var ett plus men annars var det kanske inte jätteintressant.
Hur some helst så var det en väldigt lyckad resa. Vi åkte tillbaka till New Jersey fredag morgon och var som tur var bokade på det sista planet innan en snöstorm så vi kom tillbaka utan problem. Vi var lite oroliga eftersom Adam skulle jobba på kvällen och jag hade en intervju med Prestige BMW på eftermiddagen. Vi hann till båda och jag tror att intervjun gick bra.
Imorgon flyttar jag tillbaka in på skolan och på måndag har jag en annan intervju i New York. På kvällen sedan så kommer Christina, Vican och två av Christinas kompisar in så ska vi äta någonstans eftersom Christina fyller år på söndag men är i Florida just nu. Sedan senare på måndag kväll så ska jag och Adam på Wing Night på vanliga stället Mahwah Bar and Grill eftersom Brielle komiskt nog är i New Jersey då så det lär nog bli en hel del folk där för en liten reunion. Vad kan jag säga... jag är tillbaka i USA och det är full fart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback